Thursday, January 13, 2011

Duit salah masuk akaun (74k)

Hari ini hari yang agak memeningkan..kes yang berkait dengan tajuk di atas terjadi pada tahun 2003. Melibatkan wang berjumlah lbh kurang 74k.(giler banyak...) Sampai la ni...kes ni x settle2 lg..Walaupun dah hbs prosiding biasa tp bank nak mintak filing rayuan plak...
Sapela yang nak tanggung rugi 74k tu kan...yela bank terpaksa ganti balik duit pemilik sebenar akaun tu..Bila manusia bekerja..kita perlu terima yang satu masa akan ade kecuaian yang berlaku.Walaupun selalunya kita akan berulang kali cek dokumen sebelum apa2 transaksi...tapi 1 hari tu ntah knp kita boleh cuai, kita x perasan benda yang dah nyata depan mata kita..

Risiko...kerja apa pun ada risiko. huhu...(eh...masih dlm topik ke aku ni???)

Ermmm tapi pada pendapat aku bg kes ini...memang banyak fakta yang bercanggah..ader benda tu yang tak patut ada tp ada..huhu...paham tak??? x paham....aku tak boleh nak citer lebih2 sbb kes masih berjln...nanti apa2 hal aku citer ek.... 

p/s: kalo korangla...apa korang buat.?pulangkan atau fight kat court????

No comments:

Post a Comment